måndag 12 juni 2017

världen blir mindre och mindre. trycker ner mig. vill bara lägga mig ner på gatan i en boll o gråta. andas, andas.
Mina näras känslor blir mina känslor.
mina älskades smärtor blir mina smärtor.
vill vara där för dem, vill ta all smärta från dem och låta det vara bara min.
Börjar bli fullt av smärta i mig. Alla andras smärta slåss om plats i mig, trängs med mina egna smärtor
andas, gråt inte.
känner hur tyngdlagen drar mig neråt, vill verkligen bara lägga mig ner o bara få ligga där. tränger bort mina egna smärtor och låter mina käras olycka bli större i mig. vill rädda alla. vill att alla ska få ha det fint. jag kan ta deras smärta och låta den bli min.
andas, snart hemma...
jag kan inte hjälpa dem, kan inte ta över deras känslor, deras smärta, deras svärta.
andas andas, hemma
och så faller jag, gråter.
lättare att ta över andras smärta
jobbigare att inse sin egen smärta.
andas andas.

Inga kommentarer: